Buat Link Dalam Blog Berwarna-warni (Tutorial)

Kali ini aku ingin berkongsi satu tutorial mudah (asyik mudah je aku ni.:).
tetapi dapat menambahkan lagi seri pada blog anda.
kena la aku buat tutorial memandangkan internet kat aku ini bermasalah untuk sesi mengupload seperti yang aku bagitahu post sebelum ini.:)

Tutorial ini dapat membuatkan link dalam blog anda bertukar warna dalam masa yang tertentu apabila anda lalukan mouse anda pada link tersebut.

Anda hendak lihat contohnya.?
Ok, cuba letakkan cursor anda pada link di bawah.


Owh perkataan sakti, jadilah engkau berwarna-warni.:)


Amacam.? ada bertukar tak warnanya.?

Apa.? tidak sabar² hendak buat maca ini juga.?
Oklah, aku bagitahu caranya seperti di bawah.:)


1.) Copy code di bawah ini.
**(terima kasih kepada fwzynn untuk script ini.)(web aku hosting file js sblm ni down kot. sb tu aku guna script ni.:)
<script src="http://bloggerhosting.appspot.com/serve/fwzynn.googlepages.com/rainbow.user.js" type="text/javascript">

/***********************************************

* Script edited by Ynn Ainul at http://fwzynn.blogspot.com/

* Please keep this notice intact

***********************************************/
</script>


2) Buka dashboard blog anda, kemudian pergi ke layout > page element > add a gadget
Bagaimana Letak Kod HTML pada blog


3) Cari HTML/javascript. Kemudian apabila sudah buka, paste code kat situ.
Bagaimana Letak Kod HTML pada blog


4) Siap dan save. Itu sahaja. Betul, tak tipu. Senang bukan.:)

Selepas itu cuba anda tengok link sakti kat blog anda, jadi warna warni tak.:)

-----------------------------------

Sebenarnya cara ini sudah lama ada dalam pc aku.
Cuma kadang² tu aku ada la juga terpikir, blog lelaki macam aku ni sesuai ke buat link warna warni macam ni.
Kalau perempuan ok lah.
Sudah la aku lelaki.
Kan ada yang kata aku pondan nanti..ha3

So korang rasa blog aku ini patut tak buat link warna warni ni..?

0 komentar:

Posting Komentar